Tunezia.info.hu

Tamerzától Midésig túraajánlat

Tamerza környéki hegyvidék

Ez a nagyszerű séta Tunézia egyik legszebb és legromantikusabb régiójába, a Tamerza és Midés közötti szurdokban és a folyó mentén vezet minket. A bátrabbak akár szamárháton is megtehetik az utat. Nyáron lehetőleg ne 11:00 és 15:00 óra között keljünk útra, mert a szurdok nagyon felforrósodik, hűsítő szélre pedig nem számíthatunk.

Mindenképpen vigyünk magunkkal vizet! Ha úgy döntöttünk, hogy szamárháton megyünk, számítsunk arra, hogy utána néhány hétig fájni fog az ülepünk! A legjobb kirándulásokat a tamerzai Palace Hotel és a Hótel des Cascades szervezi,s elég néhány órával előbb jelezni, hogy részt szeretnénk venni.

Tamerza vízesés

A szamarak a Tamerza Palace Hoteltől indulva a hegygerinc fölötti ösvényen mennek, szemközt Tamerza régi városával. Ezután egy nyílt síkságon átvágva ugyanabból az irányból érnek Midésbe, mint az aszfaltút. Szamárháton a határállomás mögött érkezünk az új Midésbe, a régi Midés mögöttünk, az oázis másik végén terül el.

A Tamerza Hotel Palace-tól induló gyalogút lényegesen festőibb és látványosabb, mint amelyiken szamárháton mehetünk. A szurdokhoz azon a helyen kell jobbra fordulnunk, ahol a Tamerza és Tozeur közti aszfaltos út átmegy a folyón. Minél beljebb jutunk az Oued el-Ouedei nevű szurdokban, annál festőibbé – és keskenyebbé – válik az út. Egyik irányból a másikba kanyargunk, ezért olyan érzésünk lehet, mintha egyik világból a másikba érkeznénk.

Az út mentes autóktól, a telefonoktól és a modern kor minden vívmányától. Még a lélegzetünk is eláll, amikor először megpillantjuk Midést, amint bizonytalanul egyensúlyoz a három oldalról hasadékkal körülvett, függőleges hegygerinc sziklafalán.

Szurdok Midésnél

Ha le merünk nézni a hasadékba, a barna, a bézs és sárgásvörös színek kavargó elegyét látjuk, melyet a  völgy legalján a zöld pálmák tovább színesítenek.

Az itt élő helyiek régen kizárólag árucsere révén elégítették ki napi szükségletüket. Mára azonban Midés központjában az egyszerű, egyszobás házak némelyike szuvenírüzletté változott, ami helyi termékeket, például datolyát, narancsot, megkövesedett fadarabot és ásványi követ árul.

A falu megélhetését jelentő pálmaliget Midés mögött terül el. A magas datolyapálmák árnyékot nyújtana a gránátalma-, füge-, citrom-, narancsültetvények számára. Minden falulakó saját földterülettel rendelkezik, a forrás vizét pedig gondosan elosztva használják.